Blíži sa zima, nezabudnite vymeniť palivo za zimné

None

S blížiacou sa zimou by motoristi mali dbať aj na prípravu svojho vozidla na toto ročné obdobie. Platí to takisto o palive, ktoré majú v nádrži. 

Je pritom jedno, čj jazdíte na diesli, benzíne alebo hybride. Akékoľvek palivo, ktoré zostáva v nádrži, by malo byť pripravené na nízke zimné teploty. Ak sa ako mnohí pýtate, na čo je to v tunajších miernych zimách potrebné, odpoveď má expertka na kvalitu palív zo Spoločnosti Shell Markéta Jakoubková. 

„Nafta je kvôli vysokému obsahu parafínov citlivá na chlad, ako dobre vedia napríklad obyvatelia horských oblastí, kde teploty v noci klesajú hlboko pod bod mrazu. Letná nafta by pri takýchto teplotách mala problém, preto čerpacie stanice počas zimných mesiacov prechádzajú na takzvanú zimnú naftu,” hovorí odborníčka. 

Platí to pre diesel aj benzín

Majitelia dieselov by mali mať na pamäti aj to, že ak ich auto využíva AdBlue, to zamŕza od pribliźne  -11 °C, čo takisto môže byť problém. Aby ste predišli akýmkoľvek problémom, odporúča sa “vyjazdiť” letnú naftu a natankovať zimnú, ktorú predajcovia bežne menia na čerpacích staniciach na prelome marca a apríla (na letnú sezónu) a v októbri (na zimnú sezónu). 

Zimná nafta obsahuje špeciálne aditíva, ktoré pomáhajú potlačiť tvorbu veľkých kryštálov parafínov, ktoré zhoršujú filtrovateľnosť tohto paliva. Kvalitu nafty na dané obdobie roka určcuje záväzná akostná norma. Tá určuje, že čerpacie stanice majú povinnosť predávať zimnú naftu s filtrovateľnosťou -20 °C od 16. novembra do 28. februára. Pre vás ako motoristu sa nič nemení. Prímesy sú priamo v palive a nie je potrebné pridávať po natankovaní do nádrže žiadne ďalšie aditíva. 

Svoje zimné zloženie nemá iba nafta, platí to rovnako aj pre benzín. Ten totiž v zimnom zložení obsahuje viac prchavých zložiek, aby sa lepšie odparoval. Vodiči tak ľahko naštartujú aj počas teplôt pod bodom mrazu. S novými technológiami sa vynára aj ďalšia otázka. Čo v prípade, źe jazdím na plug-in hybride? Majitelia takýchto áut totiž často jazdia najmä na elektrický pohon. Platí to isté, ako pri klasických benzínových motoroch. “Letné” palivo treba z nádrźe vyjazdiť a nahradiť ho zimným. 

Financovanie jazdených áut

Navyše, financovanie áut aj financovanie jazdených áut už dnes vyriešite rovnako jednoducho, ako tankovanie. Či už pre svoju malú alebo strednú firmu potrebujete autoúver alebo hľadáte auto na splátky, stačí ak kontaktujete špecialistov z ESKA Finance.   

Na záver rada, ktorá vám pomôže, ak vám ppredsa len zamrzne palivo v nádrži. Vozidlo sa snažte dostať do tepla, napríklad odltačiť do garáže. Ak to nie je možné, musíte počkať, kým vonkajšia teplota stúpne nad bod mrazu. V krajnom prípade sa obráťte na servis, kde vám vyčistia zanesený palivový filter, nádrž vypustia a naplnia nádrž vhodným sezónnym palivom.

 
Ďalšie novinky

Použité nákladné vozidlá: na vrchole zoznamu dopytu súpravy Euro 6

Na trhu dominujú ojazdené nákladné vozidlá Euro 6, ktoré spĺňajú požiadavky EPZ a prísne environmentálne normy. Ich vysoký dopyt v kombinácii s obmedzenou ponukou z nich robí strategickú voľbu pre...

4 základné tipy na správu veľkého vozového parku

Naučte sa, ako zjednodušiť správu vozového parku a maximalizovať ziskovosť. Objavte digitálne riešenia ako Machineric pre efektívnu prevádzku, osvojte si dôkladné postupy údržby a vytvárajte...

Ako si vybrať ideálne vozidlo pre službu súkromného šoféra

Objavte kľúčové kritériá pre výber ideálneho vozidla pre službu súkromného šoféra. Komfort, elegancia, bezpečnosť a doplnkové služby: zabezpečte si správny výber pre príjemnú a kvalitnú cestu.

Preventívna údržba nákladných vozidiel: prečo je pre váš vozový park nevyhnutná

Zistite, prečo sa prediktívna údržba stala pre manažérov vozového parku nevyhnutnou. Pomocou pokročilých technológií dokáže tento prístup predvídať poruchy, skrátiť prestoje vozidiel a...

alt text for blog_subscribe image

Subscribe to the news

Posielame len užitočné informácie o témach, ktoré vás zaujímajú.