Nová generácia nákladných vozidiel DAF
DAF Trucks v Hannoveri premiérovo uviedol celý rad inovácií pre svoje nákladné vozidlá XD, XF, XG a XG+ novej generácie.
Nové vozidlá od DAF-u získali efektívnejšiu aerodynamiku, inžinieri prepracovali hnacie sústavy a sortiment pokročilých asistenčných systémov pre vodiča. DAF vďaka týmto zmenám sľubuje vysokú úsporu paliva 10 až 13 % oproti doterajšej generácii.
Hnaci sústava s motormi PACCAR-11 a PACCAR-13 má nové časovanie ventilov motora, dvojpohonného čerpadla chladiacej kvapaliny a dvojvalcového vzduchového kompresora so spojkou. Zmenami prešlo turbo aj EGR. Napokon, problém, s ktorým sa DAF potýkal, boli vstrekovače a tie sú takisto nové.
Rýchle možnosti riešenia
Nielen poruchy vstrekovačov ale aj akákoľvek iná porucha môžu dopravcom spôsobovať nemalé škody. Pri nízkych maržiach musia byť vozidlá takmer neustále v prevádzke. Ak sa dopravcovia chystajú rozšíriť svoj vozový park, ESKA Finance dokáže malým aj stredným firmám ponúknuť efektívne formy financovania nákladných vozidiel.
Vylepšenia zadnej nápravy
Zoznam noviniek pokračuje zadnou nápravou SR1344. Vďaka novému dizajnu pastorka má priniesť viac pevnosti, odolnosti a umožňujú najvyšší výkon motora PACCAR MX-13, teda 390 kW resp. 530 k. Podľa značky sú výsledkom novej stratégie radenia prevodovky a optimalizácií motora o 7 % nižšie otáčky pri stálej rýchlosti (950 namiesto 1 030), závisí to ale od konfigurácie. Zmeny hnacej nápravy so sebou priniesli aj menej hluku v kabíne. Stratégia radenia prevodovky podľa inžinierov zlepšila jazdné vlastnosti vďaka plynulejšiemu radeniu.
Pre verzie vozidiel 4x2 a 6x2 sa v novej generácii kamerový systém DAF Digital Vision (nahrádza bežné zrkadlá), prediktívny tempomat a pneumatiky s nízkym odporom stávajú štandardom Aj aerodynamický balík je teraz štandardom, spolu s 10-ročným predplatným PACCAR Connect. Vozidlá dostali taktiež celý rad pokročilých asistenčných systémov pre vodiča.