Na trh prichádza nový Renault Master
Po 14 rokoch prichádza na trh štvrtá generácia Renault Master. Tento model, ktorý bol prvýkrát predstavený v roku 1980, má za sebou viac ako 40-ročnú históriu a vyše 3 milióny predaných kusov.
Nový Master sa od svojich predchodcov odlišuje moderným vzhľadom a technologickými vylepšeniami. Dizajnéri stavili na netradičnú masku chladiča, horizontálne LED svetlá v tvare C a robustný nárazník. Zadná časť vozidla bola zúžená pre lepšiu aerodynamiku, avšak ložná plocha a otvor zadných dverí si zachovali svoju veľkosť. Typickým znakom Mastera je asymetrické zadné okno a výrazný vzor zadných svetiel v tvare písmena C. Bočné panely boli zosilnené, aby odolali deformáciám a zabezpečili pevnosť vozidla.
Optimalizovaná aerodynamika
Jednou z hlavných inovácií je prepracovaná aerodynamika, ktorá priniesla 20% zníženie koeficientu odporu vzduchu Scx v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Kratšia kapota, viac sklonené čelné sklo, upravené bočné zrkadlá a sklon strechy sú len niektoré z vylepšení, ktoré zlepšujú aerodynamiku. Táto optimalizácia zvyšuje akustický komfort v kabíne a znižuje spotrebu energie pri elektrických verziách. Toto všetko má priniesť pozitívny vplyv na celkové náklady na vlastníctvo pre dopravcov.
Komfortné a moderné pracovisko vodiča
Interiér nového Renault Master je navrhnutý tak, aby poskytoval komfort porovnateľný s osobnými vozidlami. Prístrojová doska v tvare písmena S je orientovaná na vodiča a ponúka väčší priestor. 10-palcová obrazovka multimediálneho systému je súčasťou štandardnej výbavy. Volant, ktorý je prevzatý z osobných vozidiel, je nastaviteľný vo výške aj hĺbke. Verzie s automatickou prevodovkou majú páku presunutú na stĺpik volantu, čo uvoľňuje priestor na stredovej konzole.
Pokročilé technológie
Systém OpenR Link s integrovaným operačným systémom Google ponúka navigáciu Google Maps, katalóg aplikácií Google Play a hlasového asistenta Google Assistant. Infotainment je kompatibilný s Apple CarPlay a Android Auto, a to aj bezdrôtovo. Súčasťou príplatkovej výbavy je bezdrôtová nabíjačka pre smartfóny.
Kabína nového Mastera ponúka až 135 litrov úložného priestoru, čo je o 25 % viac ako u predchádzajúceho modelu. Odkladacie priehradky sú umiestnené na palubnej doske, pred spolujazdcom, v strope kabíny aj vo dverách. Sedadlá sú navrhnuté tak, aby boli oderuvzdorné a ľahko udržiavateľné. Kabína sa dá jednoducho premeniť na mobilnú kanceláriu s pracovným stolom a USB-C portami pre nabíjanie.
Úžitkové vlastnosti a variabilita
Renault Master bude dostupný v 20 karosárskych verziách s objemom nákladného priestoru od 11 do 22 m3. Bočné posuvné dvere sú širšie o 40 mm a ložná plocha je predĺžená o 100 mm. Zákazníci si môžu vybrať z rôznych prestavbových základných verzií.
Nový Master ponúka tri druhy pohonu: dieselové motory, elektromotory a verzie poháňané vodíkom. Dieselové motory sú dostupné s výkonom 105, 130, 150 a 170 k, pričom spotreba je nižšia o 1,5 litra na 100 km oproti predchádzajúcej generácii. Elektrické verzie sú vybavené motormi s výkonom 96 kW alebo 105 kW a dojazdom až 410 km. Verzie poháňané vodíkom budú predstavené neskôr.
Bezpečnosť a asistenčné systémy
Renault Master je vybavený 20 asistenčnými systémami, vrátane asistenta bočnej stability, automatického núdzového brzdenia a asistenta stability prívesu. Elektrické verzie môžu byť vybavené funkciami Vehicle-to-Load (V2L) a Vehicle-to-Grid (V2G), ktoré umožňujú napájanie elektrických zariadení priamo z vozidla.
Operačný systém OpenR Link umožňuje využívanie aplikácií priamo v kabíne vozidla. Vodiči môžu používať aplikácie ako Google Maps, prezerať e-maily cez prehliadač Vivaldi alebo sledovať videá na YouTube. Aplikácia My Renault umožňuje sledovanie údržby vozidla a ďalšie funkcie.
Ceny zatiaľ nepoznáme
Master si svoju povesť získal ako spoľahlivá dodávka dostupná za rozumné ceny. Získať naň lízing alebo úver bolo jednoduchšie, pretože mal nižšiu cenu oproti konkurencii. Či si túto výhodu zachová aj v novej generácii a aké budú možnosti financovania tohto úžitkového vozidla je nateraz stále otázkou, pretože Renault zatiaľ nezverejnil cenníky.